www.szivarvanybarcs.hu
© Szivárvány Barcs EGYMI hivatalos honlapja -2020 - 2024
Általános iskolánkban a sajátos nevelési igényű tanulók gyógypedagógiai nevelése-
oktatása során biztosítjuk 1-8. évfolyamig az alapfokú nevelést-oktatást. Az alapfokú
nevelés-oktatás 2 területen valósul meg: tanulásban akadályozott és értelmi
akadályozott osztályokban, csoportokban.
Célunk, hogy gyermekeink életében, céljaiban a pozitív gondolkodásmód, jövőkép
alakuljon ki, mely csak a test és a lélek harmonikus együttlétével lehetséges. Ehhez
viszont elengedhetetlenül fontos a művészetek iránti nyitottság, a gyermeki
kíváncsiság folyamatos ébrentartása.
Tevékenységeinkben is vezető szerepe van a helyes önértékelés kialakításának.
Tevékenységünk célja, hogy fejlesszük gondolkodásukat, minél kreatívabbak
legyenek. Kommunikációs és manuális képességük, illetve mozgáskoordinációjuk
révén legyenek minél magabiztosabbak.
Ésszerű mennyiségű, a tanulók életkori, értelmi fejlettségéhez igazodó tananyag
nyújtása képességeinek megfelelő elemi ismereteket, fejlessze képességeiket,
melyek lehetővé teszik az életben való eligazodásukat.
Az alapkészségek kialakítása és fejlesztése, az általános műveltség megalapozása,
elemeinek gazdagítása, a tanulási akadályozottság és fejlettség
figyelembevételével.
Tehetséggondozás, szociális hátrányok, tanulási nehézségek enyhítése, a kiemelt
figyelmet igénylő tanulók együttnevelése.
Célunk, hogy tanulóink megismerjék az egészséges életmód legfontosabb
szabályait; tisztában legyenek az egészséges táplálkozás, a rendszeres mozgás
egészséget befolyásoló hatásával; a testi higiéné fontosságával.
Célunk, hogy olyan tevékenységkínálatunk legyen, amely a diákok
közreműködésével alakul ki és valósul meg; rendszeres részvételi lehetőséget kínál
a tanórán kívüli önművelődési formákban; minden tanulóhoz eljut, s amelyben a
diákok többféle közösség tagjaként tevékenykedhetnek.
Célunk: a tudás értékének méltó helyre emelése. Legyen érték mindaz, amit
munkával, szorgalommal, kitartással a gyermek megszerez. Ezt a megszerzett
tudást igyekezzenek úgy kamatoztatni, hogy elégedett, becsületes emberként
haladjanak az újabb feladatok, kihívások elé.
Nyújtson a tanulóknak nagyon gyakorlatias, közvetlenül hasznosítható ismereteket,
teremtsen lehetőséget azok gyakorlati alkalmazására.
Az érzelmeken át juthatunk közel a másik emberhez. Azt vállaljuk, hogy minden
gyermekhez vezet egy út, amelyen közelebb kerülünk a személyiségéhez. Az
őszinte vélemény, a tiszteletteljes, de nyílt légkör minden közösség építésének
fontos feltétele. Hagyományaink szerint ebben a lényeges, nehéz feladatban a
legsikeresebb a szülőkkel való közös munka. A munka, amely nemcsak feszült
perceket, hanem vidám pillanatokat is hoz.
Az iskola működését úgy szervezzük, hogy diákjaink lehetőséget kapjanak
tényleges felelősséggel járó döntésekre a tanulási folyamatban, a diákjogok
gyakorlásában, a közösségi élet szervezésében. A tanárok felkészülnek arra, hogy
diákjainkat segíteni, támogatni tudják önálló döntéseik meghozatalában, a döntés
következményeinek felmérésében.
Mindezeket jó légkörben, a tanulót ért kudarcok számát minimálisra csökkentve,
velük együttműködve kívánjuk megvalósítani.