www.szivarvanybarcs.hu
© Szivárvány EGYMI Barcs -2020 -2024-
A Szivárvány EGYMI utazó gyógypedagógusai biztosítják a térség óvodáiban, iskoláiban
integráltan nevelt sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók habilitációs-rehabilitációs
ellátását (14 település, 28 intézmény)
A habilitációs-rehabilitációs foglalkozások komplexen, sérülés specifikus módon történnek.
Az egységes, átlátható, rendszerbe szervezett szakmai munka érdekében utazó
gyógypedagógiai protokollt hoztunk létre, melynek munkarendje alapján végezzük az ellátást.
Gyógypedagógusaink feladat- és tevékenység rendszere
Gyógypedagógusi feladatok:
• Szakértői vélemények értelmezése, megbeszélése,
• Aktív hospitálás, gyermekek megfigyelése,
• Diagnosztikus mérésekben együttműködés,
• Egyéni fejlesztési tervek elkészítése,
• Befogadás segítése az osztályközösségben, többségi tanulók érzékenyítése,
• Sajátos nevelési igényű tanulók, gyermekek beilleszkedésének segítése,
• Tanév végén a haladás értékelése,
Közvetlen fejlesztéssel kapcsolatos feladatok:
• Gyermekek előre haladásának folyamatos figyelemmel kísérése, tanulók értékelése,
eredmények megbeszélése a többségi pedagógusokkal,
• Eszköz, módszer, segédanyag kiválasztása, alkalmazása, abban segítségnyújtás a
többségi pedagógusoknak,
• Egyéni, illetve kiscsoportos fejlesztés az egyéni fejlesztési tervek alapján,
• Habilitációs-rehabilitációs foglalkozások biztosítása,
A befogadó intézmény többségi pedagógusaival történő kapcsolattartás feladatai:
• A befogadó intézmények pedagógusainak szemlélet és attitűd alakításának segítése
(előadások, bemutató órák, beszélgetések, esetmegbeszélés, stb.)
Javaslattétel a fogyatékosság típusához, a gyermek egyéni igényeihez igazodó tanulási
környezet kialakítására,
• Segítségnyújtás a sajátos nevelési igényű tanulók szükségleteihez igazodó egyéni
tanmenet készítéséhez,
• Segítségnyújtás speciális segédeszközök kiválasztásához,
• Javaslattétel a gyógypedagógiai specifikus módszerek alkalmazására,
• Konzultációs lehetőségek biztosítása a tanórákra való differenciált felkészülés segítése
érdekében,
• Szakirodalom gyűjtése, ajánlása,
• Kölcsönözhető SNI eszköztár működtetése,
Szülőkkel történő kapcsolattartás feladatai:
• Szülői tanácsadás tanulási-, nevelési-, pályaválasztási problémákkal kapcsolatban,
értékelés megbeszélése,
• Társadalmi érzékenyítést célzó programokban való részvétel,
• Érdekérvényesítés-, szülőközösségi csoportok szerveződésének támogatása.
Adminisztrációs feladatok:
• Egyéni fejlesztési terv készítése,
• Egyéni előrehaladás dokumentálása a KRÉTA felületen, tanév végén a fejlesztés
dokumentumainak elektronikus lezárása, kinyomtatása, és átadása a befogadó
intézmények számára,
• Segítség nyújtás az osztályfőnököknek az Egyéni fejlődési lapok külívének
vezetésében,
• Konzultációs űrlapok kitöltése,
• Tanulói portfólió készítése, rendszerezése,
• Félévkor és tanév végén egyéni, írásos értékelések készítése, azok eljuttatása a szülőkhöz.
- -